Unieke relatiegeschenken zijn een doeltreffende manier om je klanten te bedanken en zakenrelaties te bouwen en onderhouden. Daarnaast versterken ze de merkloyaliteit en kunnen ze je naamsbekendheid vergroten. Maar waarom werken unieke relatiegeschenken zo goed? In dit artikel deel ik meer over de psychologie achter deze marketingstrategie en hoe jij deze principes voor jouw bedrijf kunt inzetten.
Unieke relatiegeschenken zijn voor veel bedrijven een onderdeel van hun marketingstrategie. Het is ook een veelzijdig marketingmiddel. In de praktijk zien we dat relatiegeschenken worden ingezet voor deze doelen:
Relatiegeschenken zijn niet voor niets zo effectief. Er zijn verschillende psychologische effecten die een rol spelen in het succes hiervan.
Om bij te dragen aan je marketingstrategie en optimaal gebruik te maken van de psychologische effecten, moet je relatiegeschenk aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet het relevant zijn voor de ontvanger, passen bij de gelegenheid en aansluiten bij de ontvanger. Als dit niet zo voelt, dan kun je de plank volledig mislaan. Meer weten over de kracht van bijzondere relatiegeschenken en hoe je die voor jouw bedrijf inzet? Download het gratis whitepaper ‘Relatiegeschenken: titel’. Daar vind je meer informatie en praktische tips.
Whitepaper Relatiegeschenken: zakelijke cadeaus als marketingstrategie
Ik ben Martine, owner en founder van Boxury. Door creatief mee te denken met merken, bedrijven en ondernemers zorgen we voor persoonlijke aandacht in een box voor hun klanten, relaties en medewerkers. Wij zorgen voor een ervaring die precies past bij de ontvanger en de gelegenheid. Zo verpakken we jouw verhaal in een box die een blijvende indruk achterlaat.